Wednesday, May 13, 2009

Manusia itu sama di sisi Allah

Hari ini saya merasa kagum pada someone. Saya tak tegur dia, tp bila tengok dia saya kagum.....

......Arghh...saya mudah kagum pada kelebihan orang lain. Saya berfikir sejenak, kenapa saya begini. Saya adalah seperti seseorang yang menilai sebuah buku melalui kulitnya........

Setelah beberapa lama berfikir, barulah saya sedar. Saya tidak boleh begitu kerana saya pernah mendengar sebuah ayat yang berbunyi;

"Sesungguhnya manusia itu semuanya sama di sisi Penciptanya, yang membezakan seorang manusia itu dari manusia yang lain adalah keikhlasan hatinya dalam amal ibadahnya terhadap Allah"

Jadi saya tk patut menilai seseorang itu dari kulit luarannya, dia bukan kawan saya. Tegur pon tk pernah. Jadi saya tk kenal hati budi orang tersebut. Jadi, saya tk patut mengagumi orang itu. Lainlah, kalau orang itu mmg terbukti orang yang baik, bolehlah saya mengaguminya..

Ok, begitulah cerita saya hari ini

No comments:

Post a Comment