Sunday, October 10, 2010

Ingin Lebih Menghargai Masa

Assalamualaikum….

 
Resolusi saya pada hari ini, saya ingin menjadi seorang yang lebih menghargai masa, tidak ingin membazir masa dengan aktiviti2 tidak berfaedah seperti berbual kosong, membicara dan memikirkan benda2 yang remeh, window shopping yg keterlaluan dsb.
 Masa yang ada hendaklah diperuntukkan dengan aktiviti-aktiviti berfaedah seperti membaca, memahami dan mendalami buku-buku tarbiyah dan memikirkan bagaimana ingin menyampaikannya kepada orang lain, saya juga haruslah membaca buku2 yang berkaitan dengan kerja saya sebagai engineer electrical supaya saya dapat meningkatkan lagi skill saya dlm bidang itu. Ini penting supaya saya tidaklah menjadi seorg yang di’spoon feed’. Kerja office jangan ditangguh2 dan dibuat disaat2 akhir……That’s not good…

No comments:

Post a Comment