Friday, December 31, 2010

Masa

Assalamualaikum....

Hari adalah hari cuti.
Saya sedikit menyesal kerana hari ini adalah hari saya membazir masa dengan banyak tidur. Saya ingat nk siapkan lbvf sbb ramai orang nominate saya, tetapi internet dalam bilik saya sgt slow, saya jadi boring menunggu internet......dan saya cakap kat diri sendiri...nk rehat 10 minit sbb sakit mata tgk laptop dari tadi. Lepas itu, saya bukan tidur 10 minutes, tapi 1 jam lebih......huhuhu. Tertidur sampai malas nk bangun, tapi alhamdulillah bangun juga untuk solat Asar walaupun agak terlambat.

Lepas Asar terus kemas barang2 dlm peti ais, buang barang2 yg expired. Sebenarnya, saya plan nk kemas pagi td, tp pagi td saya bermalas-malas jgk selepas membaca zikir Mathurat, saya tidur balik. Skipped plan untuk kemas peti ais, skipped jemur baju and lambat ke kedai kak yah untuk jahit baju. Hasilnya, saya terperangkap dalam traffic jam sbb bertolak dari rumah jam 11.00 pagi instead of 9.00 pagi.

Selepas Asar, barulah menyesal kalau aku tk tidur banyak, pasti masa lebih productive dan otak pun lebih sihat.

No comments:

Post a Comment