Monday, August 24, 2009

Semarak Ramadhan

Assalamualaikum....

Tazkirah Ramadhan during lunch break

Semarak Ramadhan...Alhamdulillah, I can feel the aura of Ramadhan. Today is the 3rd day of Ramadhan month and the first working day in Ramadhan for this year.
I am so happy and energetic for this year Ramadhan. Ini kerana saya rasa saya dapat pengisian jiwa. Tidak boring dan keseorangan. Pada tahun ini ada tazkirah agama kat ruang pameran dekat lobi office sebyk 3 kali seminggu. Jadi, masa lunch break saya terisi dengan mendengar tazkirah. Tengahari tadi, tazkirah sulung disampaikan oleh Ustaz Nassru.
Beliau menyentuh 'soft-soft issue' yg kadang2 kita terlupa dalam kehidupan harian kita. Cthnya, awal Ramadhan ramai org pergi masjid, sampai nk parking kereta pon tk muat, tapi akhir Ramadhan org sudah tidak semangat nk pergi masjid lagi. Ini kerana, kita semua manusia biasa, tahap iman kita masih lemah, lama-lama kita rasa penat dan tidak bersemangat untuk ke masjid. Kata2 tersebut mengingatkan diri saya sendiri supaya memperteguhkan iman sbb tahun2 sebelumnya saya ni awal2 jer semangat, bila dah akhir Ramadhan dah berat dah nk g solat terawih.

Di bawah ini pula adalah Semarak Ramadhan Buletin board yg ada kat lobi SKO. Yang istimewanya buletin board ini dihasilkan oleh saya dan kawan2. Buletin board team leader adalah Syahnaz, assistant - Faisal, Graphic Designer - Kawi, Pembantu2 yg Kreatif - Shafik, Cinet & Saya. Tidak ketinggalan my beloved hosmate, Hasmida yg tolong komen pasal isi-isi poster + tolong gunting kertas + sanggup tunggu saya menyiapkan kerja pada Sabtu last weekend.


Buletin board dari pandangan jauh...

Buletin board dari pandangan dekat
Conclusion for buletin board : It is OK but not superb. It need to be further improved.But good as it is the first project for us to do something like this at office. We need more peoples in future in order to get more ideas and manpower.

No comments:

Post a Comment