Sunday, September 27, 2009

Catatan Ringkas Cuti Raya 2009

Mek, Kakak (Nuruljannah), Saya, Kak @ KB airport. Paling kiut dalam gambar adalah kakak @ Tuan Puteri Intan Payung...hehe

Saya dan Abg Ngah (Muhd Fayyadh). He just 10 years old, tapi badan besar macam budak form 2

Adik bongsu (Adham Syahmi), Ma & Baby Aqil Zakwan who is just 1 month 27 days...


Abe (Faris Asyraf) was taking care of his adik (Muhd Fiqh)



Assalamualaikum semua....
This is backdated post that I want to publish in 27th Sept, but due to technical problem, I only able publish it tonite

Alhamdulillah, saya kembali ke Miri setelah bercuti dari 19hb hingga ke 26hb di kampung kelahiran saya, Kg Lebai Akil, Pasir Mas, Kelantan.


Ada beberapa perkara yg membuat saya gembira berada di rumah pada kali ini...

  1. Saya melihat perubahan pada anak2 buah saya (Abe & Abe Ngah). Mereka makin mendengar kata dan setiap waktu solat termasuk waktu Subuh mereka akan solat berjemaah bersama Papa mereka dan Mek. Lebih mengembirakan mereka bergilir2 iqamat dan menjadi bilal @ syeikh solat terawih. Abe tahun ini berumur 15 tahun dan Abe Ngah berumur 10 tahun.
  2. Pertama kali dapat melihat anak buah sulung yg dilahirkan kak long saya, Aqil Zakwan
  3. Meet my brother, Abg Adi yg lama tk jumpa.Happy bila dapat tahu Abg Adi sudah dapat menyesuaikan diri dgn tugasnya sebagai guru di kawasan pendalaman Sibu, Sarawak.
  4. Melihat adik bongsu saya, Adham Syahmi yg berumur 6 tahun makin becok bercakap dengan gaya tangan2 nya sekali...hehe
  5. Mendengar cerita anak buah saya, Abe tentang pengalamannya semasa menjadi wakil Kelantan untuk kejohanan ragbi peringkat Kebangsaan bagi peringkat umur bawah 15 tahun. Abe ni susah nk bercerita, kalo dia bercerita sedikitpun saya dah happy....cerita dia bukannya pasal susah nk melawan pihak lawan atau hebatnya pasukan dia, tapi dia asyik duk cerita pasal makanan jer...."Su, best betul time jadi wakil ragbi bawah 15, banyak betul dan macam2 makanan yg dihidang"...Hehe, Abe(2x).
  6. Looking the naughty Abe grows more mature make me happy. Sekarang dia dah pandai masak makanan untuk adik2 dia. Malah kalo Mama dia tkde kat rumah....dia akan tnye Abe Ngah dan Kakak mahu makan tk, dia nk masak. Looking him taking care of Adik (the youngest for now)....However, Abe is still Abe,kadang2 ada sikap nakal dia yg suka menyakat adik2 nya. Tapi alhamdullilah, setakat ni tak tinggal solat dan puasa.
  7. Berkongsi cerita dengan family ttg macam2


Satu jer buat saya terkilan, saya tk sempat nk beli beberapa helai tudung untuk diri saya dan keropok sira Kelantan sebagai ole2 untuk kawan2 kat Miri kerana kesuntukan masa.


Nasib baik ptg tadi sempat kirim kat kawan2 yg ada SKG kat KL next week suruh beli tudung...Kalau ada rezki saya, sampailah tudung itu next 2 weeks kat Miri. Ada 3 colours (light grey, light purple and light peach (jenama AKEL)).






1 comment:

  1. selamat hari raya. petronita buat ramah tamah aidilfitri ke?

    ReplyDelete