Saturday, September 12, 2009

Puding Roti (Bread Pudding)

Assalamualaikum...


Hari ini sangat penat, balik program donation, saya tertidur sampai jam 2.55 p.m. Malas nk bangun lagi...Huh..

Mcm mana nk buat ni, tk larat nk bgn dr katil..(Betul kata Puan Siti dalam blognyer : "Jauhnya iman kita kala ini..kadang terasa takut sekali nikmat yang diberi merupakan ujian Allah adakah kita lalai atau tetap mengingatiNya...sepatutnya iman kita lebih teguh dan jitu kerana nikmat yang diberikan kepada kita begitu banyak sekali..Ternyata, diri kita tidur di tilam yang empuk.. sehingga terkadang terlalai waktu subuh.. kita makan yang lazat-lazat sehingga membuatkan kita malas melakukan solat-solat sunnat, kita diberi terlalu banyak kemewahan sehinggakan kita terlalu cintakan dunia... dan takut untuk bersedekah.. dimana letaknya iman kita...")
Pelik, sejak bila saya jadi mcm ni???Sejak Ramadhan ni saya dah jadi rajin...tapi hari ni dah jadi malas balik.


Saya dpt idea, saya kena bangun jgk..Bangun pergi mandi supaya badan segar. Saya kuatkan diri bangun pergi mandi dan Solat Zuhur. Sbb saya Solat Zuhur lewat, saya baca Quran after Solat Zuhur sementara menunggu Solat Asar.Lepas Solat Asar, saya start masak. First saya masak puding roti. 2nd masak sup ayam,third masak nasi putih. 3 benda tu la menu buka puasa saya hari ni. Saya keseorgan kat rumah sbb As balik rumah saudara dia.

Puding roti saya tk jadi sebenarnya...Huhu.Saya rasa saya salah teknik.


Roti yg dicelup dlm susu + telur disusun dalam loyang. Ditabur gula perang + kismis diatasnya

After dibakar dalam oven 180 degrees selama 10 minit. Awal2 bakar 10 minit, tk masak...Tambah 20 minit lagi...terus hangus...hehe.Sapa la nk menghabiskan puding roti yg hangus ni.

1 comment:

  1. Dear Lady ambitious...
    nampak sedap je puding roti tu..sayang saya jauh di sudan ni...if not saya akan minta lady ambitious hantar kat saya sikit...hehe..

    ReplyDelete