Wednesday, September 16, 2009

Majlis Iftar di Rumah Saya

Antara makanan yg dihidangkan

Assalamualaikum...


Alhamdulillah....akhirnya....impian jadi kenyataan.
Saya berjaya men'organise' majlis berbuka puasa secara kecil-kecilan di rumah saya pada hari Ahad lepas, 12/9/09. Rasa best2 sgt sbb dpt berkumpul ramai2 dan menjamah hidangan yg ada.
Antara yg hadir....
  1. Ummu Uwais (saje letak nama samaran)
  2. Qayyim Noor (saje letak nama samaran)
  3. Kak Raihan
  4. Kak Laily
  5. Diyana
  6. Mas Afiqah

Pada majlis itu, saya masak tom yam ayam, sayur campur dan kek batik. Malangnya, kek batik tk sempat membeku dgn sempurna sbb saya lmbt buat. Huhu...tkde dessert la nmpaknya....Nasib baik la cik Qayyim Noor bawa muffin chocolate dan cik Ummu Uwais bawa kek lapis coklat. Dua kuih inilah yg menyelamatkan saya. Diyana pula bawak bubur kacang + jagung dan buah-buahan...Hmmm...nyum...nyum

Kak Raihan bawa pasta...sedap....Kak Laily pulak bawak berkotak2 minuman jus oren dan sebotol 100plus.

Thank semua...Love you all

Berbalik kepada masakan saya tadi...Huhu...tom yam saya merah sgt sbb saya terlebih blend cili. Saya masak tom yam tk guna perencah segera...saya masak guna resipi tradisional. Buat perencah sendiri. Btw, inilah first time saya buat tom yam, b4 ni jadi observer jer time kakak ipar buat...

Lepas makan...kitaorg solat Maghrib, Isyak dan Terawih sama-sama kat rumah saya...Qayyim Noor dan Kak Raihan jadi imam.

Okla...tu jer...

p/s : Rindu kat Cinet....skrg dah tk boleh buat lawatan harian ke workstation Cinet dah la sbb dia dah balik KL since last Friday. Cinet, if you read my blog, leave ur mesej k!...:)

Ummu Uwais pon dah balik Terengganu...

My the only one hosmate for the time being, As, pon dah balik Sibu malam ni via bus....

Lepas tu Jumaat ni saya cuti, so tinggal Qayyim Noor a.k.a Dila sorg2 kat office...hehe...Pagi td dia dah menjerit2"....akak tinggalkan saya sorg2 Jumaat ni...". Saya balik hari Sabtu, so Jumaat insyaallah, saya akan keluar berbuka ngn Dila kat mana2 tempat yg best.

Wassalam

2 comments:

  1. Banyak pahala lady .. menyediakan juadah berbuka puasa amalan yang baik.. tahniah!!
    Kat sini everyday kita share food among families.. kadang masak satu dua jenis je..tapi bila time berbuka bermacam jenis makanan terhidang atas meja.. semua nak rebut pahala tu..sedih ye.. ramadhan yang penuh barakah akan meninggalkan kita..mudahan kita dapat bertemu lagi dengan ramadhan akan datang..insya Allah

    ReplyDelete
  2. wahh..rindu ngn suasana ramadhan..best² x sempat nak join majlis iftar kt umah akak..saye blk awal tp msk ofis pn awal juge..duk la sorg² pulak kt opis.huhuhu..rindu ngn akak juge..bile nk msk ofis nie?:)

    ReplyDelete