Friday, November 13, 2009

Akhirnya wira merah kalah....

Assalamualaikum.....



Lama saya tk update sbb kat kampung, internet slow.So malas nk tunggu dpn laptop.



Perlawanan akhir Piala Malaysia sabtu lalu. (Kelantan - 1, N.Sembilan - 3)



Seluruh rakyat Kelantan di Tanah Serendah Sekebun Bunga dilanda kekecewaan......Begitu juga rakyat Kelantan yang berada di luar Kelantan. Dari kanak2 berusia 5 tahun hinggalah ke orang tua sudah lanjut usia, semuanya menyokong Wira Merah.....semuanya berada di depan tv untuk melihat Wira Merah beraksi. Namun, apakan daya kami, sudah takdir Allah menentukan Wira Merah kesayangan kami kalah di tangan skuad Rusa.



Seluruh negeri berduka cita, membawa hati lara ke mana2.



Segelintir penyokong kami pula habis kerusi di Bukit Jalil ingin dibakarnya, habis mercun diletupkan, habis botol minuman kosong ingin dibaling ke tengah padang.



Saya pula di depan televisyen, aduh sedihnya hatiku.....ada penyokong yang buat hal di Bukit Jalil. Dalam hati.....cukup2 la baling botol dan mercun, kesian kat pemain tkleh nk concentrate kepada games.



10 minit perlawanan berbaki saya cakap dekat anak saudara saya..."Abe (panggilan saya terhadap anak saudara saya), abis doh la, kaloh doh la kito..."Anak saudara yang berumur 15 tahun jawab, "Ah...Yeh (dia membahasakan dirinya) tk kaloh lagi"Saya dalam hati bangga sbb anak saudara saya ada semangat juang hingga ke titisan darah yg terakhir.



Begitulah laporan Piala Malaysia dari kaca mata saya. Apapun, syabas untuk Wira Merah, I believe you all sudah buat yg terbaik. Tahun depan insyaallah kita ke Piala Malaysia lagi....

No comments:

Post a Comment