Sunday, November 15, 2009

Kepulanganku ke Miri

Assalamualaikum w.b.r.t

Semalam, saya pulang ke Miri setelah 2 minggu away dr office. 1 minggu pergi course, 1 minggu balik Kelantan. Sebelum balik Miri, saya kata kat kawan2 saya akan merindui Miri sebab 2 minggu away~......Ya, mmg rindu sbb kat Miri sebab there is something special in Miri that I cannot describe by words...Ceh....jiwang betul ayat.

Senang cerita, kat Miri saya suka sebab ada halaqah, taalim dan kelas Iqra'....bnyk pengisian yg membangunkan jiwa saya.Ada kelas jahitan dan swimming pool KRP utk aktiviti riadah masa lapang.Ya...saya tahu semua benda itu saya boleh dpt di tempat lain juga, tapi yg pentingnya saya start menjumpai semuanya di Miri.Saya juga mempunyai jati diri dan kekuatan diri saya diri Miri. Alhamdulillah.....thank you Allah for the right guidance.

Apapun Tanah Semenanjung amat penting buat saya, sbb itulah saya ambil cuti seminggu untuk berada di kampung Kelantan bagi merasa kehidupan di kampung bersama2 keluarga tercinta.Selepas itu, saya berada semalaman di rumah Kak Long di Bangi utk menziarahi Kak Long dan keluarga. Untuk memahami Kak Long saya sbb saya tidak membesar bersama dia walaupun kami adik beradik kandung.Petang semalam, alhamdulillah sempat juga saya jumpa sahabat baik saya, Jid sebelum bertolak ke KLIA. Kami jumpa di KL Sentral, kemudian kami ke Masjid Jamek dan Jalan Masjid India.Hujan renyai2 semalam menyebabkan saya tk sempat nk survey tudung pilihan saya. Tapi sbb mmg niat nk beli tudung, pakai sambar je la 3 helai tudung(purple, maroon dan orange lemak ketam).

Disebabkan hujan pergerakan kami terbatas, akhirnya kami berhenti makan di salah satu gerai area tersebut. Sambil makan, saya duk cerita macam2 kat Jid...pasal Piala Malaysia la, pasal itu la...ini la. Kami gelak2 tk berenti sbb saya ni suka buat lawak dan suka gelak. Jid pon sama....hehe.

Masa tunggu ERL kt KL Sentral dpt mesej dr naqibah, pagi ni ada usrah...Huhu...happy. Saya tnye seorg adik hadir tk esk...dia kata hadir...Lagi happy, sampai KLIA terus beli roti dan air kotak utk bawa pergi usrah. Semalam, bila sampai Miri saya tk terus balik rumah tp tido di apartment kawan dekat Imperial.....Ckp2 ngn Ila sampai kul 1 pagi.....

Okla...that all, saya perlu siap2 utk balik rumah dan pergi usrah..

1 comment:

  1. swimming pool krp....lama dah tak mandi kolam. rindunya! (-:

    ReplyDelete