Sunday, December 13, 2009

Sekadar Coretan

Assalamualaikum....
  1. Malam Sabtu lepas saya menghadiri satu program gathering bersama keluarga kecil saya di Miri. Semua yang hadir adalah perempuan. Alhamdulillah, saya merasa tenang sekali di gathering itu. Gembira sekali bila melihat sahabat saya yg lama saya tidak jumpa (since Ramadhan hari tu) ada juga di majlis gathering tersebut.
  2. Kami dihidangkan oleh tuan rumah dengan 'selada bangka'. Saya harap betul lah nama makanan yang saya tulis ni. Ini masakan orang Sunda, Indonesia. 'Selada Bangka' ni macam rojak sayura-sayuran tapi ianya tidak menggunakan timun tetapi menggunakan lettuce. Best rasenyer....hehehe. Tapi ada yg tk dpt mkn sbb ngakk bisa makan sayuran mentah. Saya bisa aje dong sbb saya orang Kelantan memang suka makan ulam mentah pon.
  3. Semua yang hadir jenis cool2 aje.....kami berdiskusi mengenai kepentingan solat. Ramai yang memberi pendapat. Saya mendengar aje...Ada seorg sahabat saya ni, nampak lembut jer tapi mempunyai pendapat yang bernas skali. Cara bercakap yang berhemah membuatkan orang tidak terasa hati. Lagi kagum bila mengetahui dia engineer lulusan US bekerja di International Oil & Gas Company. Umur pulak baru 23 tahun tetapi sudah berkahwin.
  4. Nampaknya, saya perlu banyak belajar untuk menjadi seorang yg cool
  5. p/s : I'm planning to go to sewing class at 8.40 a.m but semasa saya jemur kain, ada orang hon kat luar rumah, saya pelik kenapa orang ni hon aku. Lepas tu baru terpikir....owh...orang nk ambil upah ptg rumput. Saya terpikir nk potong rumput ke tk ni....dah lewat nk g kelas. Tapi rumput dah agak panjang...so I decide...ok...potong la rumput, saya pergi kelas after orang ni siap potong rumput. So, saya sambung tulis blog sambil tunggu orang tu siap potong rumput.Huhu....
  6. Saya tk suka kalau rumput di halaman rumah saya ni panjang, even panjang sedikit pon sbb nnti saya serabut pikiran. Tapi saya malas nk cabut sendiri....Inilah budak2 zaman sekarang, tahu nk kawasan rumah cantik, tapi malas nk kemas sendiri. Kalau ayah saya ada kan best, ayah saya boleh tolong kemaskan untuk saya ataupun yang parahnya ayah saya dan mak saya jadi tukang membebel, "Rumah ke gok (kandang) aye (ayam) ni.....". Terkenang2 kan zaman kecil2 semasa saya tinggal bersama parents.
  7. Kini saya jauh dengan mereka demi mencari rezeki dan demi sebuah perjuangan.

No comments:

Post a Comment