Thursday, April 1, 2010

Saje menulis, moga tulisan yg bermanfaat


Assalamualaikum....


Semenjak dua menjak ni, saya selalu bermuhasabah sendiri "Aku hanyalah insan biasa yang tidak mempunyai apa2. Jauhkanlah diriku dari rasa riak dan buruk sangka, moga diriku terdiri dari orang yang bersabar atas segala ujian dan orang yang hari ini nya lebih baik dari semlm"


Ptg td, semasa jumpa BPD-N in order to get his approval for project's work pack, saya terlupa mcm mana nk kira cable sizing. Huhu......That is basic and I should know it by heart, tp entahlah kenapa blur sgt td, sampai satu formula pon saya tk ingat. Malu jgk la sbb tk ingat benda yang saya sepatut ingat by heart. Nampaknya, saya perlu duduk dan merenung balik beberapa formula, concept and principles.


Actually, saya dah tertido pada pukul 8.45 p.m td tnpa makan mlm sbb saya penat sket hari ni. Hari ini byk kerja kat office, tk sempat nk g tgk org main squash ngn dart. Huhuhu. Saya tersedar balik pada pukul 11.00 p.m. Oh no, tk kemas lagi utk pergi offshore esk. Sebelum berkemas, saya meluah perasan kat blog dulu, sambil mkn nasi goreng yg saya tapau kat CTR masa balik kerja td.


Saya dah pikir lepas habis construction activities kat Betty, saya nk spend some time for myself. Nak utilize my unrecorded leave utk pergi shopping, pergi facial dan pergi beli almari cabinet kat dapur. Dah lama tk shopping sampai saya rasa baju dan tudung saya semua yg lama. Pinggan mangkuk kat dapur pon mcm tk tersusun sket, so saya nk beli satu almari kabinet utk letak pinggan mangkuk tersebut, then kat atas cabinet tu saya blh ltk oven. Sebenarnya, kat dapur rumah sewa kami ni byk brg, semua ada, kettle,rice cooker, hand mixer, blender, oven, pinggan mangkuk kalo nk buat kenduri utk sepuluh org pon boleh. Saya dah lama terpikir nk beli almari cabinet tu, tapi selalu tangguh2 atas alasan tkde duit.


Semlm saya ada beli Tafsir Al-Quran baru dengan Kak Izyan. Harga dia RM 150, tp belum byr sbb smlm masa usrah saya tk bwk duit dan tk expect pon Kak Yan ada jual tafsir tu. Saya dah 2-3 hari terpikir2 nk beli tafsir tu, saya pernah nampak masa kursus Al-Barqy kat office saya. Tapi time tu saya berkira sket, so tk jadi beli. Lepas tu, saya menyesal sbb tk beli. Tapi alhamdulillah, berjaya beli juga akhirnya. Cuma tk sempat baca lagi tafsir yang cantik dan menarik tu.


Lepas habis kerja kat Betty, saya nk cuti 3 hari la.....hehehe.1 hari utk pergi shopping, 1 hari kemas rumah dan facial, satu hari utk belek2 mana2 buku yg belum habis dibaca.


Note : Alhamdulillah, pentaque pasukan saya dpt champion for PETRONAS Miri Games. I'm part of the pentaque team, happy jgk la walaupun saya main tk terrer. Happy sbb adik saya main dgn bagus.

No comments:

Post a Comment