Friday, December 4, 2009

Hari Yang Ceria

Assalamualaikum......


Apa yang ceria sgt arini?? Saya pergi audit Ex Equipment kat MCOT, kalau org lain mesti tk suka sbb cuaca panas. Saya pon tk suka jgk panas, sakit kulit....Tapi arini saya rasa best sgt sbb dapat belajar byk benda time audit. So, tk kisah la panas pon....yg penting saya berubah jadi pandai. Al-maklumlah, saya ni susah paham kalo org cerita pasal kerja, bila pergi site baru la paham sket.......Org lain paham byk....saya pulak paham sket jer.....Sedih jgk...tapi nk buat mcm mana sbb saya tidak dilahirkan dgn bakat cepat memahami benda2 teknikal.


Tapi saya, time audit tu, 2 in 1 sebenarnya, belajar benda teknikal sambil menjalankan hobi saya sebagai photographer...Hahaha.....I don't know kenapa saya la ni tk boleh fokus satu kerja at satu masa.....lebih2 lagi benda2 teknikal, senang hilang fokus, walaupun saya bagai nk mati cuba fokus dekat apa yg sedang diberitahu oleh instructor/boss. Mungkin saya salah pilih course time kat university, rasanya saya patut jadi pengawai kebajikan masyarakat...kalau tak pun jadi jururawat....ataupun jadi nutritionist (educate people about healthy meal).Hehehe.



Saya tgh check junction box dekat atas MCOT Fixed Roof Tank. Baru reti sebut Fixed Roof Tank setelah hampir 2 tahun jadi engineer. Huhu...tkpe la..it better late rather than never knowing about that


Walaubagaimanapun tuan puan semua jangan lupa ye, saya bercita2 nk jadi Principles Engineer pada masa depan tau.....Iye la, alang2 jadi engineer, biarlah sampai tahap principles terus.....Insyaallah if my future husband support me. Whatever it is, my MEK (mother) has been educated me that "Family is the Top Priority in Life". Career is no 2. But on top of that two things, living as a good muslimah is the most important thing.



Inilah saya 'On the Top of the World' bak kata Hanin (my friend that also together with me in the audit activity)

Saya balik lewat kerja tadi sbb ada meting PETRONITA, walaupun balik lambat tapi saya happy sebab byk perkara yg settle. Saya pon dpt belajar byk benda dr experienced person in handling PETRONITA matters.


Balik rumah, hosmate saya dah masak dan tolong angkat baju saya di jemuran. Saya rasa ingin menangis dgn rahmat Allah. Walaupun saya sibuk dengan pelbagai urusan, tapi Allah Maha Penyayang, Allah memberi saya hosmates dan sahabat2 yg baik utk menjadi tunjang penguat semangat saya di kala saya memerlukan.



Saya sentiasa yakin " Pertolongan Allah Itu Sentiasa Ada"



Selepas makan dan bercakap2 dgn hosmate saya, saya buka barang yang saya baru beli tadi...Erkk...masih belum byr, jadi consider beli secara berhutang. Siap pesan dekat Leen, "Kalo Rubi mati, Leen bgtau la mek rubi yang rubi ada hutang dengan Kak Laila". Saya tk sempat nk bgtau Mek saya tadi. Anak buah saya, Kakak sibuk nk cakap dgn saya time saya call mek saya td, lepas Kakak ckp, adik Fiqh pulak nk ckp. Saya layan jer la Kakak dengan Adik Fiqh walaupun adik Fiqh masih belum pandai cakap...Hahaha.....makcik yg baik. Siap pesan kat Kakak, "Kakak jgn tiok kalu g skoloh". She will be 6 years old next year. I just wondering how she knows that school gonna to be opened in one month time...I think Kakak gonna be a clever girl.


Barang yang saya maksudkan adalah Al-Quran digital, saya beli dengan officemate saya Kak Laila, lama dah saya nk beli, tapi baru bgtau Kak Laila, sekejap jer dia order....dah sampai....Syukran, walaupun harganya mahal, moga ianya bermanfaat. Hadiah saya untuk diri sendiri sempena Hari Jadi Yang Ke-25 minggu depan. Tiada niat pon untuk dijadikan hadiah birthday tapi kebetulan ianya sampai sebelum birthday saya, jadi saya anggap ianya sebagi hadiah utk diri sendiri je la. Buat teman2.....jgn susah2 celebrate my birthday or beli birthday gift ye....
Teman2 semua doakanlah supaya saya menjadi:-
  1. Anak yang sentiasa menggembirakan hati kedua-dua ibu bapa
  2. Orang yang bersyukur di atas rahmat kurniaan Allah
  3. Orang yang dijauhkan Allah dari sifat riak dan buruk sangka
  4. Orang yang dijauhkan Allah dari sifat lemah, malas dan berputus asa
  5. Sahabat yang paling comel dan paling baik untuk korang semua

Inilah hadiah untuk diri sendiri yang saya maksudkan itu....

1 comment:

  1. Salam..Selamat menyambut ulangtahun yang ke 25..Didoakan panjang umur murah rezeki.

    Salam rindu buat semua AJK petronita semoga terus bergerak maju membantu masyarakat setempat.

    ReplyDelete